2014. május 28., szerda

Diabos futásról

Nem tudom, hogy a "normál" emberek hogy futnak, de nekem bőven kell alapcucc, mint mindig.
Szóval először is próbálom étkezés után 1-2 órára tervezni a sportot. Akkor már a gyomrom nem zavar be, de még van viszonylag stabil vércukrom, és így még a szénhidrátok keringenek a véremben.
Edzés előtt mindig vércukormérés! Az elején mértem sokat, előtte, közben, utána, még utána, még utána. :D
Aztán megtanultam az érzéseket elkülöníteni, a lejjebb megy a cukrom érzést, és a nagyon kifáradtam érzést, a melegem van érzést és a szimplán nem akar  a testem futni érzést. Tehát általában már nem kell vércukormérés közben, után, csak előtte.
Örök társam az övtáska (igaz zörög, de az ilyen sporttáskákban hol fér el egy vércukormérő?), abban mindig benne van a mérőm, a tesztcsíkok mellett zsebkendő, mert irtózatosan tud zörögni. Továbbá megfelelő mennyiségű szőlőcukor, volt már olyan, hogy csak 1-el tértem haza, mert annyira elvette a szénhidrátot a futás.
Az ilyen lassú CH-kat inkább edzés előtt szoktam, ha alacsony a vércukrom, például 5 körül van, mert az úgyis lefele megy.
Amikor hosszú távra megyek, akkor a teámat nem édesítősre, hanem cukrosra csinálom, így kímélve meg magamat a szőlőcukortól.
Az elején nagyon kellett figyelni, volt hogy a futástól felment edzés után, majd hajnalban zuhanórepülésben lefele, volt hogy gyakorlatilag 5 percenként pótoltam a szőlőcukrot, mert a szervezetem úgy gondolta, hogy neki nem tetszik a futás.
Nah meg a folyadék, a szigeten van kút, oda nem szoktam vinni, felénk egy játszótéren van kút, de egyrészt kitérő, másrészt a csövesek miatt el szokták zárni (hurrá), sokszor elfelejtek vizet vinni, mert a kulacsomnak rossz a fogása, meg amikor nagy meleg van, akkor este futok, amikor már nincs meleg :)

Utána pótolom a folyadékot, ami nekem fontos, mert ha nem iszok eleget, egyszerűen megakad a vércukrom, ott marad, ahol van, persze 8-10 körül.


Természetesen ezeket nem kell szentírásnak venni, a kezelésem még nekem is változik az évek során, minden cukorbeteg más, más kezeléssel, más életmóddal.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése